Nedåt

Kurvan pekar nedåt. Jag känner mig ledsen. Orkar inte riktigt med allt som händer runt mig samtidigt som det händer massor i mig.
Jag försöker desperat hitta på saker vi kan göra i familjen men det faller inte riktigt i god jord utan skall stötas och blötas. Jag är impulsiv och vill bestämma direkt, avskyr långdragna beslut. Varför? När jag vill något så skall det ske NU!

Sover dåligt på nätterna men nu är det inte längre tempurmadrassens fel, den känner jag att jag har vant mig vid och uppskattar. Nu ligger jag klarvaken och tänker på alla saker i vardagen som kräver akutinsatser och lämnar kramper i överkroppen. Jag är en urusel mamma, fru, matlagerska och städerska. Gör inget av de sakerna som ändå ”förväntas” av mig hemma då jag helt enkelt inte orkar. Jag har ingen som helst energi till något. Det lilla jag gör lämnar mig utmattad med migrän (dock ej sovtrött) i dagar i sträck.

Blä!

8 thoughts on “Nedåt

    • Fy, för att du känner igen dig i nästan allt. Men det vet jag ju för det har jag ju sett hos dig och så har ju du och jag snackat lite. Det är verkligen inte roligt just nu och jag vill bara dra täcket över huvudet och hålla för öronen och sjunga bla bla bla. Mogen som jag är!

  1. Men nej, kunde inte min dipp fått avlasta dig? Stora kramar! Du är långt ifrån usel! Släpp på kraven och ta hand om dig själv så kanske orken kommer tillbaka. Kram!!!

Kommentera

