Utekväll

Igår var jag ute med Mimmi. Länge sedan jag var ute en kväll med en kompis.
Vi gick till Trattoria Via Monaldi här i Sjöstan. En mysig liten italiensk kvartersresturang med mycket god mat.
Tror inte det var tyst en endaste sekund på hela kvällen. Våra munnar gick i ett! Det var så härligt att bara äta och dricka gott med en bra vän.
Till förrätt åt vi bruschetta, till varmrätt biff med smält mozzarellaost och klyftpotatis och till efterrätt tog Mimmi Tira mi sù och jag en specialkaffe med lite olika spritsorter i.
Efter det dök Per upp, dels är han min systersons farbror och dels är han även ett gammalt ex till mig. Mimmi åkte hem och jag och Per tog ett glas vin men sen gick vi också hem. Han bor på samma gata som vi.
Jag kom hem i hyfsad tid och la mig ganska direkt. Nöjd med en härlig kväll ute med en bra vän!

Kommentera

