Påsk

Lugn påsk hemma i år. Vi brukar åka till torpet med Mia men av naturliga skäl blev det inte så i år. I stället har vi bara softat, shoppat lite, sovit middagar, tittat på film och myst tillsammans allihopa.
Igår påskhandlade vi maten i Sickla, bytte trasig blender och köpte färdig laxpudding från Erssons till middag med oss hem. På morgonen hämtade jag även vår beställda påsktårta hos lokala bagaren till idag.
Imorse gjorde Erik fin frukost med nybakat bröd, juice och ägg innan vi åkte iväg till Forum för att shoppa lite påskpresenter till barnen och använda mitt presentkort på Change. Tyvärr hade min bhstorlek expanderat och det kändes lagom kul att köpa nytt så jag hoppade inköp.
Erik hittade dock snygga byxor och tröjor och det blev några fina saker till barnen.
Väl hemma igen sov jag middag en stund …

Nu har vi ätit oxfilé med klyftpotatis i ugn, fetaostsallad, vitlökssmör, pepparsås och bea … Nu proppmätt så tårtan står ännu i kylen!

Kommentera

