Sålt!

imageMorgonen började med att lämna O alldeles försent till skolan för att sedan åka till huset en allra allra sista gång för att hämta upp åtta stycken däck som skulle lämnas in till en däckfirma för återvinning. Jag gjorde inte många knop, det var E som kånkade och bar på alla däck i och ur bilen. Gentlemannen ville inte låta mig smutsas ned.

Efter det drog vi iväg till Systrarna Delselius och åt frukost. Varsin jättemacka som man står sig på en hel dag! Hade turen att ramla över min väninna Helena som jag inte sett på ett tag och fick chans att prata lite och kramas.

Så iväg igen. Till Fastighetsbyrån. Äntligen skulle vi sälja huset! På vägen dit ramlade jag över väninna nummer två! Ulla, som jag inte heller sett på ett tag så jag fick kramas och småprata lite till! Sedan in till världens bästa köpare (säger jag nu men jag hoppas det håller i sig) som är urtrevliga och tycker vi framöver skall komma förbi och fika och kolla vad de har gjort med huset. De skall nämligen i stort sett riva ut allt och ta ned väggar. Huset förtjänar verkligen det. Någon som tar hand om det. Rätt köpare! Så nu är alla papper skrivna, pengarna överförda och lånen inlösta. Tjohoo!!!

Hann hem och vila ett par timmar för att sedan åka tillbaka till Os skola igen för att hämta. Nu andas jag en liten stund och sedan blir det öppet hus i två timmar hos lilla M (hon har obligatorisk närvaro nästan hela tiden). Skall bli spännande att se allt de gör.

Lite mycket idag för mig. Har gnagade saker i själen jag inte blir av med och jag är rädd att jag inte mår bra i morgon. Det är svårt att planera allt så det blir lagom. Tycker att det blir ketchupeffekt hur jag än gör. Nästa vecka tornar upp sig med tusen saker på varandra och jag börjar redan bäva och ha ångest för de svarta hålen i min kalender. Avskyr!

2 thoughts on “Sålt!

Kommentera

