Husröj

Den här helgen har vi ägnat oss åt huset. På torsdag nästa vecka flyttar den nya familjen in och de sista sakerna har flyttats ut. Igår skjutsade vi hem Myra till Tindra så hon fick leka och sova över medan Saga och Otto fick städa sina rum hemma.

Jag och Erik åkte Värmdö – Stan flera gånger och slängde massor av skräp på återvinningen. Fattar inte hur vi kunde ha så mycket kvar! Vi har ju redan flyttat och städat massor tidigare. Lyckligtvis så behöver vi inte flyttstäda då de nya ägarna skall börja med att bryta upp alla golv och riva lite väggar. Skönt det, för flyttstädning är det allra allra värsta.

Vi kom hem sent igår kväll. Varken Erik eller jag hade ork att laga mat så vi slet upp barnen ifrån tv-soffan och drog med dem ned till en urmysig italiensk resturang som ligger ett stenkast bort. Det var första gången vi var där och maten var helt fantastisk. Dock fick jag massor av energi i kroppen och jag kunde inte vara stilla. Det slutade med att jag nästan bokstavligen åt min pasta stående för att jag inte kunde sitta stilla. Slängde i mig maten och Otto hade inte ens ätit upp halva sin pizza när jag blev tvungen att gå hem. Jag klarade inte av att vara kvar, var så rastlös att jag höll på att bli galen.
Blev tabletter och sänggående nästan direkt.

Som ett brev på posten vaknade jag på natten med migrän. Massor av arbete och ansträngning däckar mig och numera börjar jag se sambanden. Erik fick åka till Ica Maxi i morse och hämta sprutor. Med andra ord så hjälpte jag inte till vid huset idag men när jag hade fått sova ut ordentligt så kunde jag efter halva dagen göra en riktig storstädning av köket och sedan laga en god middag. Gott så.

För övrigt så sa Erik glatt idag att den italienska restaurangen var så himla bra och jag höll ju med. Bra pris också sa han, ”- Bara 550 kr.” Det kunde ju knappast vara möjligt då jag i huvudet gjorde ett snabbt överslag och det borde kostat minst 800. Han rabblade upp vad som stod på notan. Inte en siffra rätt. Vi måste ha fått någon annans nota …

Kommentera

