Skitdag!

Fick P-böter i morse utanför Nacka Sjukhus, trots att jag hade betalt och har en fullt synlig EasyParkdekal i fönstret. Ringde upp Stockholm Parkering och då var jag för snabb att ringa för de hade inte fått in den i sitt system ännu, så jag måste sitta i deras skitkö i telefon igen i morgon. Så måste jag förstås också skicka mitt kvitto till dem.

Skulle besiktiga bilen i Orminge (efterkontroll) och fick sitta länge i kö. Men sedan ser ni, då tog de LUNCH! Som om jag hade tid och vänta på det och frysa arslet (och Ottos gullrumpa) av mig? Mög!

Hem, dumpade Otto och slafsade en macka på stående fot för att sedan dra vidare till min psykolog på Affektiva (Huddinge). Där höll jag på att få spel på deras förbannade parkeringsplatser. Alldeles för få och det är kilometrar mellan varje biljettautomat (för där funkar då såklart inte EasyPark!). Vid automaten så är det ständigt 30 personer i kö och ALLA är förbannade och muttrar över systemet. Dessutom måste man också checka ut (och stå i köjäveln igen) när man skall därifrån. Tjo!
Väl hos vackra Sara Psykolog var det bara att fortsätta att prata ADHD. Nu vet jag vad jag och min kropp talar för språk, men jag kan också förstå vad för signaler jag har skickat till andra. Vilka strategier jag har byggt upp under åren för att ”överleva”.

Åkte vidare till Bilprovningen i Högdalen och tänkte att nu jävlar skall jag väl kunna få en drive in tid på efterkontroll!!! Tur att jag har gps, annars hade jag aldrig hittat dit från Huddinge. Herregud. Vet inte om jag tittade mest på kartan eller vägen för jag minns inte hur det såg ut …
Typ 50 bilar i kö och jag tvärnitar och rusar in i entrén. Trycker in mitt bilnummer sju gånger men får bara svaret att de inte kan behandla min ”order”. Blir galen och ringer Erik. Han sitter i möte men jag skriker att jag ”fan har åkt till Högdalen nu” och typ att det minsta han kan göra är väl att kolla på nätet om de tar efterkontroller (finns ingen personal där).
Så mitt i sitt möte börjar han kolla och högt säger han vårt reg.nr. Jag har slagit fel! Rusar fram till automaten igen. Skriver rätt den här gången men då svarar den bara att det inte finns tider för mig idag … Så jag fortsätter gapa åt min man som nu håller på att försöka boka en tid via nätet att det kan för i helvete jag göra när jag kommer hem. Hej då. Så slänger jag på luren. Charmtroll!!!

Det är tur att min man vet att jag älskar honom mest i hela världen. Det är även tur att han känner mig väl.

5 thoughts on “Skitdag!

Kommentera

