Tålmodighet

Ord som vänta, ha tålamod, om en stund, senare, om ett tag, vi får se, vi planerar att … Är det värsta jag vet. Sånt vill inte jag höra. Däremot kan mina barn få höra sånt när min hjärna kaosar och jag måste vinna tid av någon anledning.
När det nu skall planeras utslussning för mig orkar jag liksom inte riktigt med de slöa kvarnarna som mal. Så ”igår ba tjoff”. Jag sökte ett jobb jag vill ha. Som jag tycker jag borde få för att jag är perfekt för det. Men hjälp vad min hjärna fick slå kullerbyttor för att minnas det jag behövde och mailet dundrade jag iväg utan att blinka. På känn. Det är så jag jobbar. Får se om mottagaren jobbar så.

Erik oroar sig. Jag säger spänn av.

Kommentera

