Bilar

imageJag gillar inte bilar. Eller jo, jag tycker om att köra bil och att den tar mig från A till B. Men jag är ingen bilnörd som håller reda på märken och sånt.
De är typ ett nödvändigt ont (att köra skitfort i med svinhög musik som jag vrålar till).

Vår PT Cruiser (Chrysler) har det varit körförbud på i över en månad då den inte gick igenom besiktningen, så jag har tjuvåkt varje dag jag hämtat Otto i skolan och skickat en bön upp till högre makter att förpassa alla snutar till helvetet. Några gånger har Pekka stått på Värmdöleden med saftblandarna igång, men jag har lyckats smyga mig förbi.

imageFörra veckan fick Erik stören ur arslet (tänk inte nu att ”det kunde väl du göra”, för NEJ jag kunde inte det) och kollade olika verkstäder. Så idag åkte lagbrottet in! I gengäld fick jag en svart Fiat 500. Världens gulligaste lilla bil. Min söta syster ordnade fram den från sitt jobb på en kvart.

Skulle lätt kunna byta den mot PTn men den är så liten att jag då måste sälja ett barn. Eller förresten varför inte min man? Han tar ju faktiskt mest plats?

Darling, jag vet att du läser. Jag älskar ju dig litegrann. Det skulle kännas i hjärtat att sälja dig, men du kunde väl komma och hälsa på ibland?

Categories:Jag

Kommentera

