Huset

20130310-025506.jpgNu är det sista rycket vad gäller huset. Inflyttning är 21:a mars. Dock slipper vi flyttstädning då de skall börja med att slita ut alla golv och sedan slå ned lite vägar här och där. Köket skall de förmodligen spegelvända.

Men fortfarande finns det saker kvar i huset. För mig är det ett oöverstigeligt berg av saker och jag kan inte se slutet på allt. Erik tycker att det är jättelite.

Idag var vi iallafall två jättevändor till sopstationen och blev av med alla utemöbler, hela min kontorsutrustning som var enorm, utebord, småbord och ett lexikon i 22 delar.

Hem fick jag två höga lampfötter. En fick en ny skärm, skitsnyggt!. Den andra skall jag vänta lite med. Äntligen fick jag även tillbaka min fina lampkrona som förut tjänade som kökslampa. Nu fick den komma in till vårt sovrum där den verkligen kom på rätt plats. Så glad att ha den hemma igen. Har saknat den!

Kommentera

