På natten

Det är på natten allt händer. I inläggsväg alltså, i huvudet. Ungefär 25.000 olika saker bläddras förbi i min skalle och formas till olika berättelser. Skall jag vara seriös är det nog en åtta tio stycken som blir till. Jag skriver dem helt och fullt i huvudet. Gör hela formuleringar. Raderar, lägger till, gör roligare eller mer sorgliga. Det är fantastiska små stycken av mitt liv som blir till. Ibland skrattar jag för mig själv. Ibland gråter jag stilla.
Jag går i tanken och river i flyttkartonger och letar efter bilder som kompletterar, scannar och ritar för att liva upp lite. Redigerar och lägger till ett extra radavstånd och stavningscheckar.

Tänk om jag bara kunde komma ihåg hälften av det morgonen efter!

3 thoughts on “På natten

  1. Känns igen . Vissa nätter är jag så stissad att jag mest av allt har lust att sätta mig upp i sängen och vräla LALALA !Och alla tankar rusar igenom i raketfart . Okul.

  2. Oj, vilket bludder det skulle bli för jag hoppar ju fram och tillbaka hela tiden. Tror det är svårt att få sammanhang i det men jag kan ju alltid testa!

Kommentera

