Sömn

I tre dygn höll jag mig vaken. Det var inte så att jag låg i sängen och småslumrade och tyckte att jag inte fick någon sömn. Jag sov verkligen inte. Framför tvn var jag bänkad och tittade intresserad på vad alla Playkanaler har att erbjuda, och det var en jädra massa skit vill jag lova, men inte somnade jag för det!

I lördagsnatt röjde jag köket och satte på diskmaskinen kl. 03, kanske inte så uppskattat av grannarna men jag körde på en gång är ingen gång – right?
Otåligt fick jag sedan vänta på att både duscha och laga American Pancakes till familjen! Pigg såklart!

Dagen gick. Trodde hjärnan skulle balla ur men den malde som en torktumlare, iett, iett, iett. Att gå och lägga sig då är omöjligt. Får motsatt effekt. Vi åt god mat, tittade på Mello och avslutade med film. Sedan låg jag och läste till kl. 02.

Sedan sov jag inatt. Ingen Törnrosasömn på något sätt. Vaknade ideligen, men fick sömn mellan. Detta ledde dock till min kompis tokmigrän! Tack! Så jag fick ligga resten av eftermiddagen med sovmask, full med migränspray och med lurar i öronen som stänger ute allt det andra. Dels alla ljud i lägenheten och 30% av min hjärna som nu går på högtryck.

Jag ser saker.

Kommentera

