Sportlov

image

imageSå är det ju då sportlov. Lediga barn. Ja, ni vet. Då skall det hittas på grejer och barnen skall aktiveras stup i ett, göra roliga saker eller åka en vecka till fjälls eller varför inte en härlig solsemester till Kanarieöarna?

Inte mycket sådant här. Fix i lägenheten har varit prio ett. Som sängar till barnen. De har legat på madrasser på golvet till nu så det har känts rätt akut. Så har Saga varit riktigt riktigt sjuk och blödigt massivt mycket näsblod så jag har varit orolig och inte velat varit hemifrån.

Igår kastrerade vi Sid & Nancy. Rätt akut det med. Det kissas rätt friskt både här och där i lägenheten och jag håller på att bli galen! Plastpåsar är tydligen en rastplats så INGET sådant får ligga framme för då är det kört. Pappkassar, kartonger, filtar och annat kan ha samma effekt. Vem av katterna som gör vad vet bara Gud … Så nu har de två fått passas med sina strutar och en Dusty som vill bråka och bitas med dem.

imageSå idag då tänkte jag att de två yngsta skulle få svettas lite. Myra och Otto alltså. Men den enda som fick svettas var jag … Väl på Klätterverket i Dieselverkstaden hade de ingen garderob så jag fick släpa på alla våra jackor. Barnen kunde inte heller knyta sina klätterskor så jag fick flåsandes stå på alla fyra med arslet i vädret och illröd i ansiktet (för det var typ femhundra grader varmt). Nere i klätterhallen var det sedan byst med barn och föräldrar som kånkade på jackor och som stod i kö till instruktörer och jag kände hur en svettdroppe sprang över valkarna på ryggen. Myra kom fram först och vi bad om att få prova lättaste väggen (de har aldrig klättrat förut). Visst, inga problem! imageHon klättrar upp till över hälften men vill sedan ned, lite för högt. Ottos tur. Han klättrar ett steg och stannar där. Klänger sig fast som om det vore på liv eller död. Jag hör inte vad han säger till instruktören men han går ned. Barnen kommer fram till mig. ”Vi vill gå hem”. Myra har så ont i händerna och Otto fick sådan svindel att de inte vill prova mer.

Jahapp! Trehundrasjuttio kronor fattigare på femton minuter. Bra jobbat! Men jädrar vad jag fick svettas!

Så på det blev det fika och så köpte jag två industrilampor från Granit som jag och E skall ha som sänglampor. Ack så snygga. Barnen är förlåtna.

Kommentera

