Tid

Sedan vi flyttade till stan så har det frigjorts så mycket tid. Ibland blir dagarna jättelånga och vi vet inte riktigt vad vi skall göra med all TID.

Det är helt fantastiskt, vi umgås mer hela familjen och på ett annat sätt. Inga måsten hänger över oss och vi kan koppla av för det mesta och ta dagarna som de kommer. I huset var det inte så. Alltid var det något att fixa, någonting att åka och handla … Här är allt så nära och går på ett kick. Vi hinner göra många saker på samma dag.

Tvättstugan hjälper också till. Förr tvättade vi nästan hela tiden. Kläder hängde ständigt på tork och var ett dåligt samvete. Nu kan jag strunta i tvätten och bara bry mig om den just den dagen jag bokat. Allt blir klart på studs och sedan bortglömt till nästa gång, över en vecka senare. Det underlättar massor.
Från början tänkte vi att vi skulle köpa tvätt och tork och ha i lägenheten, men nu känner jag inte för det alls. Det här är ju perfekt!

5 thoughts on “Tid

  1. Låter helt underbart!!! Härligt!

    Jag vet en sak att göra av med tid på – dricka te med mig imorgon när du lämnat O!

Kommentera

