Snurrigt

Mina sovtider har bluddrats till ordentligt. Trots att jag lägger mig samma tid, läser en bok i lagom stund och tar ett par insomningstabletter som vanligt, så vaknar jag upp igen efter ett par tre timmars sömn och kan sedan omöjligen somna om och jag får ett tvång i kroppen att jag måste gå upp.
Numera spenderar jag nätterna och tidiga morgnar i soffan och tittar på slasktv på play. Inga höjdargrejer direkt. Finns ju en anledning till att jag inte ser dem på deras sändningstid …

Idag när jag skjutsat Otto till skolan blev jag sjukt trött på vägen hem och somnade till (!) flera gånger under körningen. Så läskigt och obehagligt och jag skruvade upp stereon sjöng med i låtar allt vad jag orkade (Darins ”Apan”!) men jag säckade ändå. Inte så konstigt när jag inte får sömn. Är egentligen inte trött alls nu men skall passa på att vila en timme till fart skall tas till livet i övrigt. Som att torka kattpiss t ex …

2 thoughts on “Snurrigt

  1. Läskigt med sömnigheten i bilen, skönt att du kom hem välbehållen.
    Har också pinkproblem, nykastrerad vovve kissar lite här och var och gärna på sängkläderna. Hotell Incontinental…Pissbälte på!
    Sover annars bra på Seroquel depot och två Propavan, tacksam för kemikalierna när dom behövs.

  2. Du får inte somna bakom ratten! Ta hand om dig och jag hoppas du hittar tillbaks till sömn om nätterna. Att inte sova tär alldeles för mycket. Kram!

Kommentera

