Os utredning

Äntligen har Os utredning startat. Efter många månader i kö fick vi igår komma till Sachsska Barnsjukhusets enhet på Nacka Sjukhus.

Jag har förberett O länge för det här. Eftersom jag själv utreds så kunde vi lätt prata om det. Han förstår varför vi går dit och tycker bara att det är bra. Fast han säger att anledningen till att han är annorlunda är för att det hände något när han föddes. Det fick jag däremot reda på igår (efter 12 år!) att det INTE har något med födseln eller att jag åt tabletter under hans graviditet att göra.

O fick bara med en psykolog i 1 1/2 timme medan Erik och jag intervjuades av en läkare under lika lång tid. Mycket kompetent och påläst läkare! Ingav stort förtroende och erfarenhet.

Os utredning beräknas vara klar i maj.

Kommentera

