Melodifestival – nr 2

Vi satt hela familjen bänkade igår (utom Myra då som flytt fältet). Fyra uppradade kroppar som stirrar rak fram med flimmer i ansiktet.

Det ett märkligt fenomen att de låtar som kommer först får ta mycket kritik om både det ena och det andra. Vi ojar och förfäras. Men vid nästa genomgång vet vi vilka som finns att välja på. Plötsligt förvandlas ett bottennapp till ett musikaliskt geni (nja, jag överdriver lite, men texten blir roligare så).
Ta bara killen med jättetuppkammen och två dansare bakom. Första genomgången. Nej tack! Men se där, till andra svängen tyckte jag låten var skitbra … Men som sagt, då hade jag förstås precis innan hört den där bananen.

Bananen … Vad kan jag säga om honom? Visst är det kul med lite roliga inslag, men kunde inte han varit pausunderhållning? Kan ni se detta spektakel i Eurovisionen? Nä, inte jag heller!
Markoolio som var en riktig spexare, han gjorde alltid sina nummer med mer klass. Far from bananen!

One thought on “Melodifestival – nr 2

  1. Jag har nog bojkottat den där festivalen sedan flera år tillbaks…. förstår inte ett jota om vad folk runtom mig pratar om när det kommer på tal!
    Förut kunde jag skylla på att jag inte gillar schlager…. men det går ju inte nu riktigt! Men för en gammal rockers som helst bara lyssnar på ”min” musik så är denna tillställning en aning för mycket för mig!

Kommentera

