Vilken resa …

Nu äntligen är kontraktet påskrivet, igen, och huset sålt! Till ett lägre pris denna gång men ju längre vi väntar desto mer tickar våra lån vidare och kostar oss sköna slantar. Vi bestämde oss helt enkelt för att göra oss av med problemet och börja leva vårt NYA liv här, i Sjöstaden.

Allt hemma har stått stilla. Vi har bott här i två månader men ingenting kommer på plats på riktigt eftersom vi väntat på pengarna. Barnen har fortfarande inga riktiga sängar, jag har inte köpt de lampor och hör och häpna … mattor … som jag vill ha. Inga tavlor eller fotografier är uppspikat på väggarna eftersom jag vill se helheten först. Så det är inte mysigt här ännu. Det är inte vi. Det är kalt och opersonligt och jag har inte fått sätta min prägel ännu. Det har jag längtat efter. Därför är det nu så skönt att den stora blacken om foten är borta!

Och tänk … i morgon får jag sovmorgon! Behöver inte tänka på att jag skall ut och polera dörrhandtag inför visningen som skulle varit på söndag!

2 thoughts on “Vilken resa …

Kommentera

