Mediciner

Jag fick hjälp med mediciner av min fina vän igår. Erik hämtade dem på hennes dörrhandtag. Hon hade precis den medicinen jag saknade. Dock en lägre styrka så jag fick äta 12 stycken istället för en …

Tack söta!

På torsdag skall jag till Affektiva och träffa en ny läkare. Känns inte så roligt. Trodde jag skulle få ha den jag haft till slutet av Mars i alla fall. Huddinge är ju ett Universitetssjukhus så personal kommer och går, men att jag skulle få en ny läkare så här fort har det inte varit tal om.

Nu är det också början av februari. Min utredning skulle vara klar i slutet av januari – början av februari och jag har inte hört något. Det stressar mig oerhört! Jag vill få svar så att jag kan gå vidare med mitt liv. Allt står på ”hold”.

Mycket skit just nu. Håller låg profil på andra ställen. Jag är Pippi på nedåttjack.

6 thoughts on “Mediciner

  1. Ja nu blir jag förbryllad…. för det är ju BARA jag som blir drabbad enligt apoteket…. menar du att samma sak verkligen hänt dig?? Jag vet inte om jag tror dig… 😉

  2. Jag skall prata med dem om alla dessa byten på torsdag.

    Gick till Apoteket idag för att hämta 100 mg:are som de skrev ut igår. Tror du de hade dem hemma? Tror du de fanns någonstans i hela Stockholm? Nope! De hade dessutom bara skrivit ut 10(!!!) stycken till mig (av medicin som jag äter varje dag och har gjort typ det senaste året). Finns först att hämta i morgon efter kl 16 på mitt ställe och då är det den ”riktiga” medicinen som jag inte får högkostnadsskydd på utan får betala kalaset själv. Om jag ville vänta tre dagar kunde jag få det på högkostnadsskyddet och licenstillverkat …

    Men du, visst är det konstigt. För Apoteket har ju alltid allt hemma! Eller hur?!

  3. Det ska finnas starkare…. efter perioden då de tyckte jag skulle knockas och de gav mig stora doser (jag knockas eftersom mitt blodtryck blir farligt lågt av just den medicinen i för stora doser)… men vete 17 var de är…. Nåja. Lycka till med nya läkaren och jag tycker ni ska kräva en ordinarie läkare och inte låta folk under utbildning få använda dig som sitt objekt. Jag avskyr alla dessa kast på den där mottagningen.

    • Jag skall prata med dem om alla dessa byten på torsdag.

      Gick till Apoteket idag för att hämta 100 mg:are som de skrev ut igår. Tror du de hade dem hemma? Tror du de fanns någonstans i hela Stockholm? Nope! De hade dessutom bara skrivit ut 10(!!!) stycken till mig (av medicin som jag äter varje dag och har gjort typ det senaste året). Finns först att hämta i morgon efter kl 16 på mitt ställe och då är det den ”riktiga” medicinen som jag inte får högkostnadsskydd på utan får betala kalaset själv. Om jag ville vänta tre dagar kunde jag få det på högkostnadsskyddet och licenstillverkat …

      Men du, visst är det konstigt. För Apoteket har ju alltid allt hemma! Eller hur?!

Kommentera

