Kritiskt läge

Det är slut på min allra viktigaste medicin. En söndag och jag har heller inga fler recept att ta ut.
Vill inte ringa jouren på Affektiva för jag är livrädd över vad de kommer att fråga. Säger de fel saker kan jag bryta ihop och det kan i värsta fall leda till inläggning och det får verkligen inte ske. Jag tror inte jag är där ännu men kan pressas dit av fel fråga.

Erik ringer. Det skriver utan problem ut medicinen åt mig. Den håller mig än så länge uppe så att missa den vore katastrof.

Nu lägger jag mig igen. Med tryggheten om att min son sitter i samma rum och spelar Minecraft. Jag hör inget. Jag gräver in lurarna djupt i öronen och flyter bort till en annan värld.

3 thoughts on “Kritiskt läge

  1. Hoppas allt blir bra.
    Jag e precis likadan idag, mitt lithium verkar inte idag tydligen.
    Blir kontakt här imorgon med min kontakt,så får dom väl korrigera lithiumet… IGEN !
    Bra i alla fall att jag hittad en till blogg med bipolära inslag. Ibland behöver jag läsa av mig ! 🙂

    Trevlig kväll !

    • Hej och välkommen hit!

      Jag äter också Lithium och det går upp och ned med den medicinen med. Har ganska nyligen börjat skriva igen efter ett uppehåll men i mitt arkiv hittar du nog mycket och framöver kommer du finna mer intressanta saker.

      Trevlig kväll till dig med!

Kommentera

