Dusty

imageNu är jag så trött på det lilla kattskrället Dusty. Fyra månader gammal är hon nu men fortfarande gillar hon att gå och kissa på olika ställen som inte är en kattlåda. Det är inte heller vilka ställen som helst utan det är plastpåsar hon går igång på. Så ve den som glömmer en påse med kläder i hallen eller en ouppackad Matkasse i köket. Nog fan är hon där!

Häromdagen köpte vi fyra stycken Big Boy, som står ute på terassen. Alla utom en då som Myra har i sitt rum till utesäsongen börjar. Dusty har kissat på den två gånger redan. De är avsedda för utebruk så det har bara blivit en pöl som gått att torka bort men det gör mig galen! När skall katten bli rumsren???

I morse sniffade jag runt i Ottos rum (och hoppades någonstans på att den fadda lukten skulle vara hans tonårsdoft) och i en flyttlåda, där hans lego ligger i en sopsäck, har hon också varit framme. I den säcken är det huuur mycket lego som helst. Vad kul det skall bli att rengöra! Jippi! Tjohoo!

Jag får upp ord som sälja, bortskänkes och avlivning i hjärnan …

4 thoughts on “Dusty

  1. Hon är ju verkligen söt. Är hon helt grå? Hon är ju för ung för att kastreras. Jag hade en gång 1 hankatt som kissade på min huvudkudde när jag sov. Inte kul. Då ringde jag veterinären och de sa att han måste kastreras, endast 8 mån. Efter operation var det inga problem. Men ni har inte kastrerat någon katt eller…?

    • Ja, hon är helt grå, grafitgrå. Ingen av våra katter (alla honor) är kastrerade. Dusty har kissat på Farmors huvudkudde när hon passade barnen när vi var i Paris men har inte gjort det varken innan eller efter som tur är!

  2. När du ser att hon kissar, ta genast upp henne och sätt henne på kisslådan. Jag har alltid lyckats med det. Men det har de lärt sig från de var jättesmå. Detta är ju inte kul..
    Kram o lycka till..

    • Hon kissar nästan alltid i lådan och vi hittar oftast inte kisset förrän långt efteråt :(.
      Hon är nog lite omogen … Hon har inte slutat snutta heller och hennes mamma verkar lite lätt trött på det!
      Som jag sagt förr, det är tur att hon är söt!!!

Kommentera

