Uppgiven

Idag lyser inte vår vackra sol över mig. Egentligen inte över de flesta av mina läsare heller. Molnen hänger tunga och renget häller i strid ström ned över oss i några plusgrader.

Men för mig är det inte så kul att vara Pyret idag. Dels vaknar jag upp till ett osålt hus och allt mankemang med det och dels sitter jag nu med ett berg av räkningar och fakturor som skall betalas. Vi sitter verkligen i skiten. Vid det här laget skulle handpenningen ha betalats ut och vi skulle då ha betalat av en hel del skulder och den fina pappershögen, jag har lust att be katterna att pissa på, skulle jag med lätthet trycka in i internetbanken.

Nu är det inte lätt. Jag skriver av mig här mitt i betalningarna för att jag ännu inte orkar veta vad slutsumman blir. För att jag ännu inte orkar ta ställning till vilka som inte skall få sin betalning i tid och hur jag skall lägga fram resultatet svart på vitt för Erik så han kan kontakta vår bank och få ett korttidslån till vi sålt huset.

Dubbelt boende är jättekul. Inte. Vi tog en risk och hade klarat oss om inte det hade gått som det gjorde (se tidigare lösenskyddade inlägg).

Nä. Nu tar jag ett ryck på banken igen. Ofrånkomligt …

2 thoughts on “Uppgiven

Kommentera

