Tjocksmock

Fet som en gris är jag. Har gått upp så mycket i vikt att jag bara inte vågar ställa mig på vågen. Magen bråkar inte längre lika mycket och det betyder att jag får behålla det mesta jag vräker i mig, och vräker i mig, det gör jag.
Är inne i hetsätningsperiod och då finns det inget stopp. Kan äta precis hur mycket som helst. Känner inga mättnadskänslor.
Oron i kroppen på kvällarna när jag inte kan sitta stilla bidrar då jag springer upp och ned i soffan och hamnar i köket bland maten. Och nej, det spelar ingen roll om vi inte har goda saker hemma. Hårt bröd blir godis eller varför inte ett paket saltiner? All mat blir potentiellt gluff.
Det är psykiskt påfrestande att ha det så här, för jag vet ju att senare kommer svältperioden, eller i alla fall bantningsperioden då jag bara bestämmer mig för att jag skall gå ned i vikt och då gör jag det. Det går i cykler och är inget jag direkt råder över. Lika lite som jag råder över mina skov.

4 thoughts on “Tjocksmock

  1. Känner igen mig i dämpa-ångesten-tristessen-kalla-det-vad-fan-du-vill- bara-jag-får-glufsa beteendet. Jag är utbildad kostcoach och vet hur jag borde göra. Det funkar inte att behandla sig själv men om du vill kan jag ju försöka med dig…haha…

    Puss!

Kommentera

