Tufsrufs

Mitt hår. Kan inte ha det utsläppt. Inte bara för att det ser ut som en dip dye som gick snett, utan för själva håret i sig.
Jag tappade förut nästan hälften av mitt hårbestånd och nu har det växt ut en hel del nytt. Men, självspiken Pyret har fått lockigt hår. Eller, det nya håret är lockigt. Bitvis riktiga skruvlockar som ger mycket volym – till underhåret.
Det är nämligen så snyggt att det håret som fick sitta kvar på skallen under hårtappet är överhåret. Det betyder att det hänger spikraka slitna testar över det nya fina lockiga. Jag ser helt enkelt inte klok ut!
Så förutom att jag har håret i stram tofs. Jämt. Måste jag ta mig till frisören och klippa upp det lite.
Är dock livrädd för att håret då skall krulla upp sig och bli jättestort och tant …

Hjälp!

One thought on “Tufsrufs

Kommentera

