Trööött!

Segt att komma upp ur sängen idag. Jag och Erik går upp samma tid men hans klocka börjar ringa en halvtimme tidigare än min. Förstår inte riktigt grejen med att snooza var femte minut under trettio minuter. Han går upp först när jag går upp, men jag har ju förstås varit snoozad lika länge som honom …
Vi säger inte ett ord till varandra förrän vi möts igen i köket. Det är någon slags oskriven lag. Förmodligen beror det på mig, morgonmonstret, så mannen vet sitt eget bästa.

Väl i köket går det inte att ha humör längre för där blir man lätt överträffad av diverse barn. Min surhet går över i en gulledutt röst som nästan går upp i falsett av snällhet. Det enda som mal i huvudet är ”- Håll ungarna på bra humör för i helvete, annars blir det kaos!”

Överlevde ännu en morgon med både surisar och skolskjuts. Tror jag.

3 thoughts on “Trööött!

  1. Japp! Ungar på bra humör prio ett!! Tyvärr har jag ett monster till son som snäser, slår vort min arm och är allmänt anti allt på mornarna! 😦

Kommentera

