Skolbyte

Myra har nu gått ett par veckor i sin nya skola och vi har fått en helt annan unge!
Inte en endaste gång har hon klagat på ont i magen, vilket hon gjorde nästan varje dag förut. Jag hämtar ett lyckligt barn på skolan varje eftermiddag som bubblar av glädje och tjattrar på om hur dagen har varit.
Hon har fått nya fina vänner och på lördag skall den hon leker med mest, Ella, sova över hos oss. Hon bor dessutom jättenära så de kan gå till varandra utan att jag behöver oroa mig.

Idag när jag hämtade hittade jag Myra och Ella i musikrummet. Ett litet rum där det finns elpiano, gitarrer, micar, trummor etc. Igår var de i ”lägenheten”, ett rum som är inrett som en liten lya. Vem vet, i morgon kanske jag hittar dem i deras egna lilla bibliotek …

Maten verkar passa henne och är det något hon inte gillar har de alltid en salladsbuffe.

Jag är så glad och nöjd. Blir tårögd när jag skriver för hon har mått så dåligt i sin gamla skola och hon behövde verkligen få miljöombyte. Erik hade utvecklingssamtal med fröken igår och hon berättade om en tjej som räcker upp handen ofta och svarar på frågor, en tjej som pratar mycket och tar plats. Det gjorde hon inte i sin gamla klass. Att fröken dessutom redan snappat att Myra är duktig på engelska och ger henne svårare och mer utmanande uppgifter är fantastiskt! Hon har sett henne!

Min finaste Myra! Hjälp vad jag älskar dig!

6 thoughts on “Skolbyte

  1. Skönt att höra att Thelma också mår bra och trivs! Som du säger så är det viktigast. Jag skall hälsa till Myra om Skype, hon ser fram emot det! Kram ❤

  2. Härligt för henne! Blir så glad när jag läser att hon mår så bra! Verkar vara en toppenskola! Väldigt annorlunda mot den oldie här i Åre som mina barn bytt till. Gammal, sliten, trång. Undervisningen något haltande. Men känsliga Thelma stormtrivs i sin nya lilla klass och kommer oxå hem och bubblar glatt om dagen. Det värmer mammahjärtat! För så länge barnen mår bra så spelar resten inte så stor roll.

    Kramar!

    Ps.. Hälsa Myra att Thelma kan skypa så fort hennes pappa fått arslet ur och fixat en fungerande lina… 😉

Kommentera

