Skräcködla

Trött och vimsig igår kväll. Struntade i att ta bort sminket. Det hade jag förstås glömt i morse.
Eftersom jag undviker speglar missade jag även min vackra nuna. Först när jag klev in i hissen på väg till Hemmesta ser jag mig själv i skarpt elakt ljus.

Det hänger mascara i stora sjok under ögonen och på sidorna (ni vet där skrattrynkorna befinner sig) hade eyelinern samlats i stora svarta klumpar.

Wow liksom. Pangbrud på dekis. Det var bara att spotta i nävarna och dra fingrarna (jävligt hårt) under ögonen och försöka se glad ut.

Tänk om jag krockat på vägen och hamnat på sjukhus? Tur att jag hade rena trosor i alla fall. För det sa alltid min mamma, ”- Du måste byta underbyxor varje dag, för tänk om du hamnar på sjukhus med smutsiga”.

One thought on “Skräcködla

Kommentera

