Lunchdate

Den här dagen kunde ju ha börjat bättre utan bråk med Erik. Jag ville inte köra till Värmdö för att jag hört att det skulle bli snöoväder på eftermiddagen. Det är inte för att jag skiter i Ottos skolgång eller för att jag inte orkar. Oron tog över. MEN, det kan ju även spela in att jag känner mig pressad och stressad av läget. Delade meningar men jag vet hur jag känner inuti.

Dock sken solen över mig senare! Jag träffade M på Jimmy’s nere vid hamnen och åt lunch. Minns inte när vi sågs sist men länge sedan är det, det är år vi talar om.
Jag har varit med henne på turné och tv-inspelningar runtom i landet och hade då även förmånen att få ta hand om hennes lilla bebis.
imageNu träffades vi över en lunch med helt andra förutsättningar. Att prata med en människa som förstår vad jag säger, som förstår vad jag gjort och som kan skratta MED mig igenkännande är så härligt. På många sätt är vi så lika och jag uppskattar det verkligen. Jag hoppas det inte tar år innan vi ses igen … Min själ lyste upp.

Myra gick själv iväg till leksaksaffären efter skolan. Hon var borta så länge att jag till slut ringde och frågade vart hon tagit vägen. Men mamma, sa hon, det finns ju så mycket att välja mellan. Då hade hon varit borta 1 1/2 timme. Farmor gav henne tvåhundra kronor i present så de ville hon göra av med.

Städade i köket och hittade Nancy vid vattenkranen. Tror ni hon ville säga mig något?

One thought on “Lunchdate

  1. Åh vad glad jag blev när läste detta, rara du! Det var sååå mysigt att träffa dig oxå, du är en riktig själsfrände!

Kommentera

