Oväntad dag – Me like!

Efter att jag lämnade Otto vid skolan idag åkte jag hem till Alex och slappade i hennes soffa. Mestadels med en rufsig gosig hund vid namn Jaffa omkring mig. Hon är bra härlig!
Jag blev bjuden på en grillad smörgås och ett par baljor thé medan alla viktiga saker avhandlades.

Under tiden la Åsa ut en status på FB att hon ville ge bort en snowracer och en sådan har Myra önskat sig. Så jag messade och ropade att jag ville ha! Den blev min så jag turnérade vidare hem till Fam. K, som direkt jag kom innanför dörren även skänkte bort ett monsterstort klösträd till våra katter. Vi har pratat om att köpa just precis det eftersom de numera är innekatter och går lös på våra soffor … Men de är ganska dyra så vi har väntat så det här var perfekt! Och som sagt, jääättestort! Puss och tack!
Där fick jag också fika och även där avhandlades livets väsentligheter!

Hade lite mer tid att slå ihjäl innan hämtning av Otto så jag bytte kolsyrepatroner och handlade mat samt tog mig en FIKA till på Café Sasta innan skoltaxin begav sig iväg igen.

Plockade senare upp en glad Myra i skolan som fått fler vänner idag och som är SÅ glad över nya skolan och som är SÅ mycket bättre än den gamla. Hon pratar och pratar om allt de gjort så öronen trillar av. Hon stormtrivs och mitt mammahjärta gör glädjeskutt!

3 thoughts on “Oväntad dag – Me like!

  1. Så roligt med Myra och skolan.

    Å SÅÅÅ himla skoj att du kom hit!!!! Fler gånger pliiiiis. Mer te! Mer prat! SNART????

    • Jag kommer så gärna så! Blev så glad av att se er. Jag hänger ju därute en del … Ni gör mig på bra humör! ❤

      Ps. Katterna slängde sig över trädet. Sniff, kraffs och gnid. Nu är det deras!

Kommentera

