Sista samtalet

I morgon är det sista utredningssamtalet på Affektiva mottagningen för mig. Det kommer som vanligt vara ett par timmar men tydligen kommer testet denna gång vara annorlunda mot de jag har gjort tidigare. Tror det mer kommer att vara i intervjuform.

När detta är slutfört tror psykologen att hon kommer ha en färdig diagnos/ utlåtande (för det är inte säkert att jag har någon diagnos) och en djuplodande presentation om mina svagheter och styrkor färdig i slutet av januari.
Jag ser verkligen fram emot att detta skall få ett slut. Sätta punkt för och kunna få den hjälp jag behöver och inte bara gissningar tagna ur luften som de senaste 14 åren. För som min psykolog säger, ”Oavsett om du har en diagnos eller inte så har du ett funktionshinder som är ett problem för dig, det kommer vi hjälpa dig med oavsett. VI förstår att du har problem och värderar inte dem”. Halleluja säger jag!

2 thoughts on “Sista samtalet

Kommentera

