Måndag

Sitter i soffan och myser. Har just lagt på luren med Marianne! Vi skall äta lunch nästa vecka och jag känner mig glad och lugn, äntligen skall vi ses.
Myra kommer sömndrucken upp ur sängen och bäddar ned sig i soffan bredvid mig och vi småpratar lite.

Tjong säger det och tonåringens dörr flyger upp, hennes hår står på ända och ansiktet är ihopskrynklat i en sur grimage. JAG HAR JU SKOLA IDAG, halvskriker hon desperat. Lika desperat blir jag som tror att hon ÄR i skolan och att hon gick iväg med sin pappa i morse.
Men nej, efter samtal till fadern så medger han efter en stund att han nog glömt.

Suck och stön. Jag blir så förbaskat trött. Särskilt som jag vet att skolan inom en timme kommer ringa och fråga var hon är. Men vet ni vad. Jag tänker skita i att svara så de ringer Erik istället så får han svara på den frågan istället!

2 thoughts on “Måndag

    • Ingen saknade henne tydligen för ingen ringde. Men däremot hade E Utvecklingssamtal med henne i morse och då fick han säkert lida lite ;). Jag var med Myra i hennes nya skola.

Kommentera

