Ätstörningar

image

Är inne i en matvraksperiod. Kan äta precis HUR mycket som helst utan att jag känner att jag är mätt.

Hjärnan säger till mig alla de saker som jag vet och har lärt mig att jag skall tänka men det hjälper inte. Kroppen segrar. Jag går som radiostyrd fram till kylskåpet och hittar alltid något att trycka ned. Spelar ingen roll om det är grädde, julskinka, ost eller rester. Allt som är ätbart blir plötsligt som att gå på konditori.

Jag tror inte ens jag hinner känna vad det smakar.

Det värsta med detta är vikten. Men då kommer förståsigpåare krälande fram ur sina råttbon (smala som skrikor) och skall tala om för mig att jag skall fokusera mig på att må bättre psykiskt i stället. Kan bara meddela att dessa saker hör ihop, det behöver man inte vara raketforskare för att förstå och bara för att jag har psykiska problem, får jag inte bry mig om hur jag ser ut då?

Bild:yle.fi

6 thoughts on “Ätstörningar

  1. Jag är SÅ trött på alla dessa kommentarer om att ”det viktigaste är ju att du mår braaaa”…. GAH! JAG KAN INTE MÅ BRA om vikten kryper upp upp upp. men nä. Det förstås inte. GAH!

    JAG förstår dig till 110%.

    • Åsa, du om någon förstår vad jag pratar om! Och den enda som får höra exakt samma saker. Ibland även rena lögner. Det är skönt att vi kan bolla!

  2. Fast jag vet hur det känns och jag har lika förbannat svårt att låta bli maten. Det är som det finns ett stort hål i själen som måste matas och matas….

    • Tack det var snällt sagt :D. Fast jag skulle hellre klä mig i några färre. Jag behöver inte vara trådsmal men några kilon ned skulle inte skada.

Kommentera

