Fasansfull natt!

image

Efter att våra sista gäster hade gått igår kröp jag och Erik upp i soffan och avverkade tre avsnitt av ”Entourage”. Vi såg den aldrig när den gick på tv och nu får vi alla säsonger genom vår nya gadget Raspberry Pi och har nu ett antal smaskiga avsnitt att gå igenom.

Nåväl. Så far so good. När vi sedan lade oss hände det något. Jag kunde inte inte ligga still. Det var som en sorts kramp i armar och ben och för att få lindring var jag tvungen att röra på dem konstant. Klev upp och ned ur sängen. Gick fram och tillbaka i rummet. La mig ned för att sova. Upp igen för att gå lös på de två överblivna desserterna som var kvar från igår. Gick runt i cirklar i köket. Tillbaka i sängen veva med armar och ben. Tittade på film på paddan (soffan var upptagen av två sovande fjortisar) för att hoppas på att få somna av utmattning. Inget hjälpte och sådär höll jag på till klockan nio i morse då kroppen äntligen lugnade ned sig lite.

Det här var vidrigt. Kände själv att jag inte var mig själv i huvudet heller. Hemska tankar men jag ville bara göra någon eller något illa. Kasta saker i väggarna aller ta tag i någon riktigt hårt för att spänna minna muskler i armarna som verkligen tycktes behöva just det.

Mycket obehagligt och så läskigt när det inte går att kontrollera

imageMen i övrigt skall jag säga att min nyårsafton tillsammans med min syster Mia och hennes Håkan, Alexandra och Stefan med halva barnaskaran och Sagas kompis Ida (och min egen familj förstås). Blev mycket lyckad! Vi åt Honungsmelon inlindad i parmaskinka med kvarg, ruccola och rostade pinjenötter till förrätt. Till varmrätt blev det saffransrisotto, sallad, focaccia och fiskspett som alla tillagade själv på en grill på bordet och sist men inte minst hade Alex gjort en under bar efterrätt, vaniljpannakotta med hallongrädde (fantastiskt god).

God fortsättning till er alla fina därute!!!

Ps. Jag glömde! Fick två presenter igår! En rejält stor glassmaskin av Alex & Stefan och av Mia & Håkan en Mia tavla att hänga upp i vårt nya hem! Dvs, bilden i det här inlägget.

7 thoughts on “Fasansfull natt!

  1. Been there… hemskt jobbigt och man blir rädd för sig själv. Men – precis som du – överlevde jag. Det är dock väldigt frustrerande och jobbigt och USCH. Hade en minisläng av det där häromnatten.

    KRAM till dig!

    • Det här var nog en av de värre gångerna jag varit med om. Det händer ju titt som tätt, men det här … Det kändes nästan som om jag behövde åka in.

  2. Låter fruktansvärt jobbigt! Hoppas att kyla kan lindra. Gaaaaalet avunsjuk på din fina syster-tavla. Det där mönstret är min absoluta favorit. Hoppas ff att hon trycker upp det på tyg, då vill jag köpa en stor bit och spänna upp på träram som en stor tavla 🙂 Kramar!!

  3. Huu vad jobbigt! Det låter typ som det jag lider av, restless legs… det värker, kryper, brinner och kliar inuti kroppen… främst i fötter och nedanför knäna, sedsn även i armar och händer… det är omöjligt att ligga still och jag har aldrig täcke på fötterna. Det förvärras kraftigt om jag hinner nli väldigt trött, om jag dricker för mycket koffein och äter för mycket sött på kvällen.
    Jag har fått medicin som lindrar ganska mycket! Har haft dessa problem sedan jag var barn…
    Det kan bero på brister på bla järn… min Cevin har fått det vissa kvällar i fötterna och läkarna har satt honom på multivitaminer.

    Prova att kyla ner benen… det kan lindra. Spola kallt vatten på!

    Massa kramar!!

    • Jag tror iofs att mina besvär har dels med min medicinering att göra samt att det även är symptom på stress som jag just nu har i kroppen. Jag har det inte så här jämt utan i perioder.
      Men jag skall definitivt prova ditt förslag med vatten! Nästa gång skall jag sänka ned mig i badkaret!

      Puss!

      • Jo det kommer i perioder föe mig oxå! Ibbland har jag varit fri från besvär i nåt år ibland två… kommer med mer stress och nedåtmående!
        Vet att det kan vara biverkningar på mediciner…
        Jobbigt är det iallafall! Men kyla lindrar en del för mig iallafall!
        Kram

Kommentera

