Struktur

Jag har panik. De senaste månaderna har präglats av ett sådant kaos och huller om buller i mitt liv att jag inte har haft en chans att att leva efter min struktur i livet.

Min struktur ser inte ut som andras och skulle för andra se väldigt sparsmakad och märklig ut. Men för mig en överlevnadsstrategi. När den inte är i bruk bryts jag sakta ned och jag blir mer och mer rastlös och flipprig och får mindre och mindre gjort. Jag blir helt enkelt handlingsförlamad. Minsta lilla sak blir ett enormt berg att kliva upp för, om jag inte har bestämt det själv förstås (och gärna två sekunder innan det skall ske).

Har jag en sak inplanerad på en dag är oftast resten förstörd. Tiden innan aktiviteten kan jag inte ta mig för något och tiden efter måste jag hämta igen mig från utmattningen.

Jag går upp vid fyra fem varje morgon. Inte direkt superpigg, men med ett inre tvång att gå upp. Inte riktigt jag som inte annars gärna lämnar sängen frivilligt innan klockan tio …

Som grädde på moset fick jag efter jul kraftiga problem med magen (igen, never ending story). Allt jag äter kommer ut igen fem minuter senare i form av vatten. Verkar gå i skov det här och nu verkar det sakta bli bättre. Blir så trött. Trots upprepade tester och undersökningar hittas ingenting och jag har ingen lust att fortsätta leva med det här.

 

 

4 thoughts on “Struktur

  1. Har det likadant som dej när det gäller struktur. Fruktansvärt energikrävande. Hoppas du (och även jag) hittar tillbaka till lunken igen, det ÄR vi värda. Kram!

Kommentera

