Sanning eller konsekvens

imageJag läser Anna Wahlgrens bok ”Sanning eller konsekvens”. Ett slags försvarstal på hennes dotter Felicia Fälts bok ”Felicia försvann” som kom ut i början av 2012.

Jag tycker och tänker jättemycket. Jag blir arg, jag blir ledsen, jag blir stum. Många känslor som kommer fram. Men jag kan inte riktigt formulera mig ännu och jag måste läsa klart hela för att få bilden, helheten. För att ge båda två chansen att säga sitt.

Men framför allt så måste jag säga att det inte finns EN sanning. Alla upplever sitt liv och sina erfarenheter på sitt sätt och det kan ingen ta ifrån dem.

2 thoughts on “Sanning eller konsekvens

  1. Så sant, men något som vi ofta glömmer bort. När någon berättar om en upplevelse man gått igenom tillsammans bemöter man det ofta med ”så var det inte alls” istället för att tänka ”jaha, kunde man uppleva/tolka det på det sättet”. Något många av oss behöver bli bättre på!

Kommentera

