Julen över

imageNu är självaste julen över och alla femtielva paketen öppnade. Barnen blev mycket nöjda med allt de fått och jag kunde pusta ut. Jag kan inte rå för det men jag blir så uppstressad och orolig över att de skall bli besvikna och ledsna över julafton att jag hela tiden måste fråga och försäkra mig om att jag gjort rätt.

Till Erik köpte jag fyra olika böcker, Obamas, Boken om Palme, Assange och Hårdaste mannen i Showbiz. Sedan fick han sex lite kantiga vinglas, ett jättefint läderarmband med en shabby platta där det står ”Admit your lies, don’t whitewash them” och sist fick han en rejäl stekpanna från Jamie Oliver (han har en pervers dragning till dem).

imageAv Myra fick jag ett jättefint armband och halsband som hon varit ute och handlat alldeles själv här i Sjöstan för egna pengar. Men hon kunde inte hålla sig utan var tvungen att berätta att de ”bara” var köpta på Konsum. Söta barn!!!

Erik köpte ett helt bäddset med extra örngott och underlakan till vår säng i satin till mig. Jag hade önskat det. Våra gamla börjar bli väl trista och solkiga och det är inget jag annars tycker är kul att lägga pengar på. Ett par böcker av nya författare fick jag och två jättethékoppar från Indiska. Sist men inte minst fick jag 700 kronor i presentkort på Change, ”min” underklädesbutik. Långt bort är de dagarna då Erik kunde köpa underkläder till mig och överraska …

Magen strejkar. Allt jag äter kommer ut fem sekunder senare – som vatten. Lagom roligt och därför stannar jag också hemma från släkträffen idag med Eriks familj. Har hållt på ett par dagar och det är så påfrestande. Det här kommer och går i skov och jag vet inte längre vad jag skall tro att det beror på.

2 thoughts on “Julen över

  1. Oj, oj, hoppas din mage blir bättre snart. Kan du vara känslig för mjölk? Själv fick jag diagnos laktosintolerens sent i livet. Kryakram!

    • Mjölk är jag inte känslig för men däremot stora mängder grädde och det hade jag satt i mig. Nu börjar magen likna sig själv, lite grann i alla fall …

Kommentera

