Beklämd

Jag har tröttnat. Eller det gjorde jag redan för ett tag sedan men har inte formulerat mig ordentligt förrän igår, på Facebook.
Är så evinnerligt spyfärdig på alla dessa inlägg, debatter och grupper på FB som härleder till pepparkakor, luciatåg, svarta dockor och Disneys klipp i ”våran” julfilm. Alla bilder med lyteskomik äcklar mig och jag finner dem inte det minsta roligt.
Debatterna spårar ur och blir hätska bråk med riktigt rasistiska förtecken och grunden till meningsskiljaktigheterna glöms bort. Vanliga tänkande smarta människor hoppar på varandra på sandlådenivå med påståenden utan att vara det minsta källkritiska och häver ur sig saker och rena hot!

Jag skäms! Jag skräms! Och som Jimmy Åkesson själv har sagt, han förlorar inga röster på det här. Tvärtom. Svensken knyter nu handen i fickan och tänker att nu är det nog. För några små enskilda händelser som blåsts upp som ORKANER i media när det egentligen inte hotar våra traditioner alls. Alla pepparkakor var kvar i det luciatåget jag såg. Kalle Ankas jul är kvar men några sekunder kommer vara bortklippt för att Disney i USA ville lämna 1930-talet och landa i 2012. Big deal. Vill du se dockan finns den på You Tube.

3 thoughts on “Beklämd

    • Ja, Birgitta. De maler på rätt duktigt även utanför de sociala medierna också. Känner hur Ny Demokratis historia upprepar sig. De fick många röster då det begav sig för att folket ville ha förnyelse och ”drag under galoscherna”. Men när se sedan kom in i riksdagen och fick makt blev de förvånade. ”Oj, blev de sååå stora”. Samma sak riskerar att hända med SD!

Kommentera

