Neuropsykiatriska tester

Så var första delen i testserien gjord. Vilket jobb. Hjärnan fick jobba en del och efteråt blev jag trött och fick huvudvärk. Rätt väntat!

Siffror är inte min starka sida. Säger jag som i många år jobbat som Royalty Manager/ Ekonomiansvarig … Men det är på ett annat sätt OCH det finns kalkylatorer. Att få uppläst flera siffror och sedan upprepa det är inte min grej och inte heller att vända siffrorna bakfram eller lösa lästal som hon läste upp. Urk. Kan man känna sig mer korkad?
Något jag däremot är bra på är figurer, former och färg. Typ ”vilken form kommer härnäst” eller ”vilka färgkombinationer är nästa steg” osv. Där bara ”ser” jag hur det skall bli på något sätt. Behöver inte tänka. Det var även en hel del ordförståelse och jag har ingen aning om hur det gick. Hon har inte givit mig några svar.

Skall tillbaka igen på tisdag för nästa test!

Kommentera

