Huvudvärk

Blir så trött. Nu har jag haft huvudvärk/ migrän i många dagar i sträck. Den går inte över och inget hjälper. Jag vet numera att jag inte har några fysiska fel i huvudet efter alla koller som gjorts på min hjärna, kärl och nervbanor. Men ibland kan jag inte låta bli att tänka på hjärnblödning.

Inte konstigt när min mamma dog i anuerysm (en form av hjärnblödning när ett pulsåderbråck i hjärnan brister).

Idag är Erik ledig så han har tagit skolskjutsen till Hemmesta tur och retur. Jag fick sova lite längre. Han passade även på att skotta vid huset. Det var tydligen ingen lek … Han hämtade dammsugaren, börjar bli lite kris här hemma nu!

Igår var jag, Otto och Myra i Gamla Stan på julmarknad. Vad enkelt det var att ta sig dit kommunalt! Bara några minuter och utflykten tog inte hela dagen. Som vanligt var detta en tokimpuls från mig och barnen fick slänga på sig kläderna för att hinna med …

imageimageimage

4 thoughts on “Huvudvärk

    • Faktum är Marianne att en läkare sa till mig en gång att han sett någon studie att det var mer intelligenta människor som led av huvudvärk. Men så skrattade han och sa att han inte visste vad han skulle tro för han hade aldrig haft det ;).

        • Hahaha, det var en man med självironi! Det där med migränintelligens visste jag inte, men att personer med ADHD/Bipolaritet ofta finns konstnärliga sammanhang är väl ett känt faktum. Så var nu stolt över din konstnärliga intelligens!

Kommentera

