Vilket kaos …

image Att flytta från hus till lägenhet var ingen lek. Ytorna var hälften så stora mot vad jag föreställt mig. Vi måste göra oss av med ännu mer möbler än vi trott!

Allt är total kaos. Myras rum (som är på bilden) går inte ens att gå in i. Ottos ser nästan likadant ut. Jag själv har inte ett enda klädesplagg upplockat då jag prioriterat alla andras saker och köket.igår fick jag i alla fall upp EN julstjärna och en spelande julgran som jag köpte i Paris för att få pyttelite julstämning.

Allt går sakta framåt. Det får vara så. Jag kan inte göra mer än vad jag mäktar med.

Just nu har vi inte heller tv. Allt i lägenheten är så modernt så inga gamla hederliga tv-kablar passar. Barnen tittar på julkalendern på SVT play på min padda som har varit den enda som haft riktigt internet också. Men fr o m igår kväll har vi trådlöst bredband från Bahnhof så nu kan alla glo från sina datorer!

Men så vad det det här att välja tv-leverantör. Vilken djungel! Ge mig styrka!!! Känns som ”vill du ha 5000 eller 8000 kanaler att välja på”. Ungefär. Nu överdrev jag men jag behöver faktiskt inte särskilt många kanaler. Ändå måste jag beställa fler än jag kan namnet på om jag vill ha SVT1, SVT2, 3:an, TV4, Kanal 5.

7 thoughts on “Vilket kaos …

  1. vad jag vet så finns det ingen tv med inbyggt mediacenter som klarar .mkv och .iso. hur svårt kan detta egentligen vara att fixa? antingen är processorn för klen så att den inte orkar med så stora filer eller så finns det inget intresse för dom att fixa detta kanske tom så att dom inte vill för att motverka illegal fildelning.

  2. Ja det är galet att man måste ha fler kanaler än man vill… vi bor ju i hyresrätt och är jättenöjda med det lilla grundutbudet som finns… 1-11 samt barnkanalen typ…
    Vi blir ständigt uppringda av företag som vill sälja in sportkanaler, en massa barnkanaler mm…

    Vad spännande att flytta till lgh och in till sjöstaden! Heja er! Hoppas att ni kommer trivas!

    • Vi har fått igång gratisutbudet och har nu SVT1, SVT2, Barnkanalen och TV4. För lite men med beställningen vi gjort kommer vi få alldeles för många :(.

  3. Här kommer fler påhejningar! Bra att du kan ställa in dig på att ta det lugnt, nu är det värsta över. Kramar!

Kommentera

