Underbart!

Precis nu vet jag varför jag längtat till att bo i hyresrätt! Jag har mestadels alltid bott i bostadsrätt eller i hus, men under några enstaka år i hyresrätt. Nu är vi tillbaka till det igen. Idag fick jag bekräftat det jag ville.

När vi börjat packa upp i söndags hittade vi en hel del saker som borde upptäckts på besiktningen av lägenheten. Spräckta kakelplattor i köket med bitar som håller på att falla loss. Skadat trägolv i köket. Köksfläkt som suger dåligt. Kökslucka som saknas. Toalettdörr som är slagen och är svår att stänga. Eluttag i Sagas rum som är bortslitet från väggen så gipsskivan har gått sönder och som blixtrar när man petar på det. Men, idag kl 10 kommer ventilationskillen och fixar fläkten och i morgon kommer ett annat team och kollar/ åtgärdar resten av sakerna. Hurra för hyresrätt!!! Hade det varit vårt problem hade det inte blivit åtgärdat det här seklet …

Kommentera

