Så tokigt det kan bli …

Idag var det dags för Affektiva igen. Först möte med läkare JS och sedan med psykologen SP som gör den neuropsykiatriska utredningen. Erik var med, han var ju inte så nöjd med mitt förra möte med JS och ville ha lite koll.

JS var i sitt esse. Not. Först var han tio minuter sen. Efter det började han med att läsa igen sig på vad som hände sist. Det tog en stund. Han pratade om att ta prover och jag sa att jag tog prover i torsdags. ”Jamen, jag ser det ja. Ingen infektion har du. Det är ju bra. Vita blodkroppar ser bra ut. Vem har tagit proverna? Här eller Vårdcentralen?”. Vårdcentralen i Gustavsberg, sa jag. ”Jaha, men vem har beställt dem?” Frågar han mig och jag tror nästan han skämtar men svarar ändå att det är han. För en vecka sedan. Han ser förvirrad ut. Han har ingen som helst aning varför i helvete han har beställt prover. Jädrar vad scrollknappen rullar upp och ned och han läser. Och hittar. Han har ingen bra dag idag. Under samtalet tror jag han säger nästan tio gånger att jag har ADHD. Men säger sedan, att han inte säger ATT jag har det men jag har nog det … Eh …
Han avslutar med att fråga om jag vill ha något. Eller om han kan ordna något. Han leker Gud. Nja, lite tabletter får han allt fixa och en ny tid får han hosta fram. Men det blir bara på telefon nästa vecka, för uppföljning. Jag tror han kände på sig att han inte var en stjärna idag.

Samtalet med SP var lite intressant. Erik träffade också henne för första gången. Vi har inte träffats på ett tag då hon tyckt att mitt mående varit för dåligt för utredningen. Idag gick vi igenom vad som komma skall. Så nästa vecka börjar steg två. Då skall jag göra psykologiska tester under två timmar och samma sak veckan efter. Jag får inte heller då må dåligt eller ha huvudvärk, vara påverkad av tabletter eller droger (as if …). Jag kunde inte heller låta bli att berätta att jag ramlat över hennes gamla blogg på UNT. Hon verkade lagom glad och sa att det var hennes studentblogg som ”hänger kvar”. Tja, sånt som verkar kul då kanske inte är så kul senare. Men jag skrattade bara och sa att jag ryckte det var underbart med en psykolog som var mänsklig! För det är ju så att alla andra psykologer jag haft knappt har yppat sin riktiga hårfärg!!!

Nåja! Nu rullar utredningen igen och det känns jättebra för jag vill framåt. NUUUUUUU!!!

Kommentera

