Om om

Ibland kan jag bara inte låta bli att undra vart jag skulle ha hamnat om om hade funnits. Om mamma och pappa aldrig hade skiljts och om mamma aldrig hade dött när jag var femton år.

Det kan vara så spännande att fundera, inte för att jag skulle vilja ha mitt liv på ett annat sätt utan för att det är en kittlande tanke helt enkelt. Tänk om. Det är svindlande.

Samtidigt tycker jag det är så häftigt med framtiden. Den svindlar också. Det finns så många saker som jag funderar över och tänk om vissa saker blir så. Vad spännande! Jag kan spendera många timmar på nätterna med att planera framtida saker och bus. Det är fantastiskt kul! Ibland kan jag nästan bli för euforisk över framtiden att det hettar på kinderna.

Det svindlar.

P.s Bild på mamma och pappa tagen i Hansjö hos farmor och farfar.

3 thoughts on “Om om

  1. Men jag håller med dig om att framtiden är så oändligt mer spännande, det som har varit har ju varit liksom…

  2. Ja, somliga av oss har hjärnor som är extra känsliga för stress och trauman i barndomen säjs det. Hade också en riktigt roddig barndom och det utlöste säkert mina bokstäver.

    • Min psykolog som gör min utredning sa att det KAN vara så att de kommer fram till att jag inte har någon diagnos alls. Att jag helt enkelt har en känslig hjärna. Men hon var väldigt noga med att poängtera att det förtar INTE mina känslor eller mitt mående som är precis lika ”illa” ändå.
      Vi får se och när svaret kommer får vi jobba utifrån det!

Kommentera

