Migrän

Vaknade mitt i natten. Migrän. Det gör så förbannat ont och hela hårfästet i pannan var så ömt att det kändes som ett öppet sår.

Ingen receptbelagd medicin för ändamålet fanns hemma så jag, i ren desperation tog alldeles för många tabletter av olika sorters smärtstillande som jag hittade i medicinskåpet. Vid två tillfällen. Korkat. Jag vet. Men i de situationerna är jag inte rationell. När Eriks klocka ringde på morgonen märkte jag själv att jag inte var riktigt klar i huvudet men fick fram att han var tvungen att åka till Apoteket och köpa migränsprayer. Det enda som har en chans att fungera.

Zomig Nazal kostar 199,50:- för två doser. Fruktansvärt dyrt! Nu är hjärnan inlindad i ludd, jag är snurrig, huvudet ömt och migränen ligger nu under ytan. Inte över. Jag är knappt funktionsduglig men måste kavla upp ärmarna.

Flytten står för dörren.

2 thoughts on “Migrän

  1. Åh nej, migränanfall mitt i flytten! Antar att det är stressutlöst, det ÄR ingen lek att flytta. Hoppas du piggar på dig. Ser fram emot att läsa dina inlägg, keep ’em coming! Kram

Kommentera

