Gamla kartonger

Erik hittade gamla flyttkartonger på kattvinden. En sisådär 25 stycken, från de två senaste flyttarna och som inte packats upp. Då tänker lätt den smarte att har vi inte packat upp dem på så många år så är det ju bara att skicka dem. Men se … Så kul var det inte. Lådorna innehöll fotografier, minnen, leksaker, kläder och annat jox från när både jag och Erik var barn och tonåringar.
Duktiga var vi. Tjugofem lådor blev sex!

I en av lådorna hittade jag min ”killbok”. Ja, den är precis lika hemsk som du tror. Den innehåller namn, adress, födelsedata och fotografi tillsammans med en kortfattad historia om och varför jag och pojken ifråga varit ihop. Allt skrivet efter förhållandet tagit slut för att inte varje sida skulle vara nedkladdad med ”Åh vad jag är kär i honom”. Mellan sidorna ligger instuckna brev jag fått. Sjuk idé men rätt rolig att bläddra igenom.

2 thoughts on “Gamla kartonger

Kommentera

