Läkarbesök

I torsdags var jag på Affektiva för att träffa min läkare igen. Vid flera tillfällen satte jag händerna för öronen och förklarade för honom att jag tänker saker jag inte får tänka, att jag gör saker jag inte får göra och han svarade med att säga att han var säker på att jag har ADHD.
Han ville göra ett snabbtest på mig men jag protesterade. Jag har redan gjort sådana och är han läste min journal (vilket är ganska bra att göra som behandlande läkare …) så såg han ju att jag går på utredning för både bipoläritet och ADHD …
Efter det så friskskrev han mig från och med i morgon onsdag på heltid för att gå ut och söka jobb. Helt fine för mig, i tanken var jag redan på Arbetsförmedlingen.

Det var inte fine för min man. Han fick ett utbrott som hette duga och undrade hur i helvete läkaren, som för bara ett par veckor sedan var beredd att spärra in mig på psyk och ställa in vår Parisresa för att jag var så dålig, nu helt plötsligt tyckte jag var så frisk och kry att jag efter två års sjukskrivning och utan förvarning skulle slängas ut i verkligheten och söka jobb på heltid. Jag tänkte inte ens så. Jag har inga problem med att gå ut och jobba.
Erik ringde läkaren som backade på varje punkt. Han hade visst inte tänkt efter riktigt … Tyckte att jag verkade så samlad vid mötet. Jättesamlad. Det var säkert därför han sa rakt ut att jag har ADHD och att jag är i snurr på väg upp i taket.
Vilopulsen är extremt hög, hela tiden. När jag sitter still känner jag ständigt hur det tokpulserar i min halspulsåder. Det är MYCKET obehagligt.

Nej, nu är det dags att packa vidare …

Kommentera

