Fångarna på Långholmen!

I lördags bjöd Åsa & Tomas på en fantastisk 40-årsfest! Erik och jag blev inbjudna att komma till Finkan Bar på Långholmen och ha på oss bekväma kläder.

Väl där blev vi lotsade ned i källaren där vi fick möta vårt öde. I ett trångt syrefattigt rum blev vi alla dömda till livstids fängelse, med löfte om nåd om vi tjänade in pengar … Vi delades in i lag och utanför rummet fick vi alla fångdräkter. Efter det väntade utmaningar i olika små rum i ren Fångarna på Fortet anda. Hur roligt som helst! Jag kan lova att den motion jag fick har jag inte utsatt min kropp för på länge. Plitar såg på och tvingade oss att hoppa groda och sjunga kampsånger.

Till middagen fick jag leta upp min bordsherre med hjälp av en liten mening som beskrev honom (inget namn) och sitta med honom till förrätten. När det var dags för varmrätten fick vi vackert byta bord igen med hjälp av karta och siffror på en påse vi fått. Till efterrätten bytte vi plats igen och då skulle vi sätta oss i bokstavsordning. Gissa hur fort det gick när det var massor av gäster och jag endast kände en handfull … Men det funkade!

Sent omsider blev det disco med suverän 80-talsmusik! Det hade jag längtat efter länge kände jag och bjöd upp min man till mååånga låtar. Härligt!!!

Hemgång sent och jag som inte dricker alkohol körde och tog även med oss Mimmi och Jocke som bor nära oss. Vid halv tre kom jag i säng. Åh vilken kväll! Bästa på länge!!!

10 thoughts on “Fångarna på Långholmen!

  1. Men vilken fantastisk fest & temat var ju så kul. Trevligt att träffa nya människor när alla är liksom ”tvingade” till det.

  2. Måste ju också berömma den fantastiska tavlan också! Den är så grym! Verkligen fångat dem som om deras personligheter och utseende gick att fånga. Imponerad! Plus djuren också!

    • Jag kan bara hålla med Petra. Min syster är helt otroligt duktig på att måla/teckna. Blir lika överraskad varje gång! Att få ge en så personlig present var härligt :).

  3. Vilka bra bilder du fått till! Jättekul att träffa er! Synd att vi fick avvika efter middagen (J hade huvudvärk/migrän som fortsatt i frossa o yrsel – samma som du fick?!). Mår du bättre igen?

    • Jag mår bättre, det slog till i söndags kväll men försvann sedan. Tråkigt för J att han fick sådan migrän :(.
      Bilden på plitarna har jag fått av Mimmi, men den andra är min!

Kommentera

