Affektiva

Igår var jag inkallad på akuttid till Affektiva mottagningen, efter att både min psykolog och läkare pratat med mig i slutet av förra veckan. De oroade sig för mitt mående.

Läkaren ställde många frågor och kom till slut fram till att han tyckte jag var redo för inläggning. ALDRIG sa jag. ALDRIG. då avrådde han mig starkt från att resa till Paris, men även då sa jag ALDRIG! Han menade på att de inte kunde hjälpa mig (om jag åker) om jag försämras och att jag behöver vila. Men vad kan vara mer vilsamt än att få släppa allt med huset i sex dagar, vara ensam med Erik och bo på hotell? Inte behöva ordna allt med barnen? Läkaren tillkallade en annan sådan för att konsultera och eftersom jag vill göra på mitt sätt så har de skrivit ut lite starkare mediciner som jag skall ta under en kortare period för att hindra att jag blir ”för” uppåt.

Så, jag åker i alla fall. Vet att det är det bästa för mig. Under tiden bor underbara Birgitta (barnens farmor) här och hjälper till att ordna lite inför visningen på söndag. Hon får lassa med sig alla katter och barnen den tiden som visningen är.

Idag är det massor som skall fixas för i morgon för i morgon smäller det. Då flyger vi till Paris!!!

2 thoughts on “Affektiva

  1. Hoppas du får må bra och att ni får det underbart i Paris!!! Själv åker jag till Lyon på måndag, men det är en tjänsteresa. Verkar tyvärr vara rätt kyligt i Frankrike också, i alla fall nästa vecka enligt prognosen jag spanade in (jag hade hoppats på lite sol). Kram!

Kommentera

