Skräck

La ifrån mig min bok för att sova strax efter ett. Tio i två vaknar jag av mig själv som väser ”- Jag vet din hemlighet”. Just då håller jag fast en kvinna i hennes handleder, klädda i nattsärkar är vi båda två, försöker hon bända sig loss medan hennes långa hår flyger i luften. Ögonen blixtrar ursinnigt och hon skriker att jag är galen.

Jag är i London och tidigare har jag varit hos en gammal arbetskamrats man. Hon själv är med i ett livesänt musikprogram tillsammans med Saga. I den lägenheten finns massor av djur. Alla obehagliga. Jag får en orm i trosorna och som lägger sig i stjärtskåran men när jag skall få hjälp att ta bort den har den tagit sig ned mellan benen och ut, det är en korbra. Många loppiga katter klättrar och biter på mig, det gör ont men det går inte att skaka av sig dem så vid flera tillfällen går jag omkring med flera katter. Små små dinosaurier hoppar omkring på golvet. Snabba är de och råkar man nudda dem blir man ordentligt bränd.

I lägenheten finns ett par trånga gångar. De har jag vid tidigare tillfällen fått riktig panik i men klarar stolt av dessa svåra saker med råge. Jag minns och känner känslan av hur befriande det är att inte behöva slå på kroppens alarmsystem och hur lätt det är att andas.

Jag blir hela tiden missförstådd. För att det inte skall bli fel måste jag väga allt jag säger på guldvåg, men trots det så vrids det till min nackdel. Det verkar inte som jag når fram med det jag vill säga och det är oerhört frustrerande. Jag upplever det tidsödande och oerhört ensamt att aldrig någon förstår mig. De har satt en stämpel på mig, att sådan är hon, och inget jag gör kan förändra detta.

Kommentera

