Energidom

Fick papper på energibesiktningen på mailen. Det visade sig att vi faktiskt ligger under medelvärdet för likvärdiga hus. Med andra ord så är vår förbrukning inte alls hög utan tvärtom, den är om inte låg så är den i alla fall lägre än medel.

Självklart finns det besparingar att göra i huset med investeringar av olika slag och det finns med som förslag i rapporten till de som köper huset.

Mötet på Familjebostäder gick utmärkt. Kontraktskrivning och genomgång av regler som gäller i deras hus (typ spela inte svinhög musik eller storstäda på nätterna). Dock kan vi bara få nycklarna på antingen fredagen eller måndagen beroende på när förra hyresgästen lämnar in dem. Suck … Vi ville komma in på lördagen som ju är den 1:a december … Har mailat de som bor där för att se om vi kan lösa det.

I morgon kommer fotografen. Sista dagen för mig att städa. Det börjar kännas väldigt motigt och energin är inte längre på topp om jag säger så. Jag vill bara att morgondagen skall vara över så jag kan få kasta mig i soffan och slappa!

 

 

2 thoughts on “Energidom

Kommentera

