Panik och möte med mäklaren

Jag är fallfärdig. Dagen har kantats av städning, röjning och slängning av avundsvärda mått. Känns inte kul för jag kan inte skryta om det för mäklaren, gör jag det kommer han undra hur inihelvete det såg ut innan.
Nej, inför provisionsjägaren kommer jag säga att jag dammat av lite och rättat till gardinerna och att vi kommer städa ordentligt till fotograferingen.

Några vita lögner är väl inte brottsligt.

Spisen som jag sprängt bort gammal mat ifrån ser nu bara två år gammal ut. Igår var den minst tio.

Räddade mig själv från att knäskura golvet genom att helt enkelt vrida på bordet och mattan och så vips var allt skräp borta! Vilken trollkarl jag är.

Men fy. Jag låter som värsta grisen. Det är jag inte. Jag tar bara lite genvägar just idag när mötet med mäklaren är och jag inte får någon hjälp!

Kommentera

